Beter Slapen!?

Slapen is een probleem voor tweederde van de bevolking!
Ja, je leest het goed. Een enorme groep mensen heeft moeite met inslapen of doorslapen.
Zelf heb ik daar ook een hele tijd last van gehad vanwege overmatige stress.

Een goede slaaphygiene is belangrijk en wij geven je graag een aantal tips die je kunnen helpen om beter te slapen.

  • Schermtijd…. beperken.
    Ja ik weet het, soms is het lastig voor jezelf of voor je omgeving, maar het zal je slaappatroon danig verbeteren als je  2 uur voordat je gaat slapen niet meer op je telefoon, tablet of televisie kijkt. Ga voor de verandering eens lezen óf je huisdier knuffelen etc.
  • Vermijd Caffeïne zoals koffie of thee én energie drankjes in de avond.
    Water of kruidenthee zijn prima alternatieven. Let ook hierbij op de hoeveelheid omdat je anders ‘s nachts moet plassen…
  • De juiste kamertemperatuur en fris beddegoed… 
    Een frisse, koele kamer helpt je bij een goede nachtrust.
  • Voldoende beweging…. helpt je gewicht en je slaappatroon.
    Het helpt je gewicht en omdat je lichaam op een natuurlijke manier vermoeid raakt slaap je makkelijker!
  • Stress… overmatige
    In zekere zin heeft iedereen te maken met stress en dat is niet altijd een probleem, het wordt een probleem als je voortdurend stress ervaart.  Kijk waar de stress vandaan komt en kijk of je het op kunt lossen.

Slaap jij ondanks deze tips nog steeds niet goed of gebruik je slaapmiddelen?

Zelf maak ik graag gebruik van essentiële olie voor een goede nachtrust omdat ik daarmee kan inspelen op de reden of emotie die maakt dat ik niet kan slapen óf niet kan doorslapen.
Maak jij ook liever gebruik van natuurlijke hulpmiddelen voor een betere slaap?

Bel of stuur een Whatsapp naar 06-46041513 en we gaan samen kijken wat het beste bij jouw situatie past.