Slaap problemen!?

Tweederde van de bevolking heeft een slaapprobleem!  Ja, je leest het goed. 

Een gigantische groep mensen heeft moeite met inslapen of doorslapen.
En dan te bedenken dat slaapproblemen diep ingrijpen in onze algehele gezondheid, van emotioneel tot mentaal als fysiek gebied.

Om slaapproblemen tot een minimum te beperken is een goede slaaphygiene van belang en onze tips kunnen je daarbij helpen.

Mocht je ondanks de tips nog slaapproblemen of slaapmedicatie nodig hebben, twijfel dan niet en neem contact op voor een persoonlijk consult.

  • Schermtijd…. beperken.
    Ja ik weet het, soms is het lastig voor jezelf of voor je omgeving, maar het zal je slaappatroon danig verbeteren als je  2 uur voordat je gaat slapen niet meer op je telefoon, tablet of televisie kijkt. Ga voor de verandering eens lezen óf je huisdier knuffelen etc.
  • Vermijd Caffeïne zoals koffie of thee én energie drankjes in de avond.
    Water of kruidenthee zijn prima alternatieven. Let ook hierbij op de hoeveelheid omdat je anders ‘s nachts moet plassen…
  • De juiste kamertemperatuur en fris beddegoed… 
    Een frisse, koele kamer helpt je bij een goede nachtrust.
  • Voldoende beweging…. helpt je gewicht en je slaappatroon.
    Het helpt je gewicht en omdat je lichaam op een natuurlijke manier vermoeid raakt slaap je makkelijker!
  • Stress… overmatige
    In zekere zin heeft iedereen te maken met stress en dat is geen probleem, behalve wanneer je voortdurend stress ervaart.  Waar komt de stress en kijk of je het zelf kunt oplossen.

Slaap jij ondanks deze tips nog steeds niet goed of gebruik je slaapmiddelen?

Bel of stuur een whatsapp naar 06-46041513 en we gaan samen kijken wat het beste bij jouw situatie past.